آماج ایران ، مجموعه تخصصی کیفیت توان
سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
100٪ پرداخت مطمئن!
جستجو کردن

فیوز فشار متوسط

فیوز های فشار متوسط برای حفاظت از  آسیب های ناشی از اتصال کوتاه و یا حرارت تجهیزات  اعم از کلید ها، ادوات کنترلی و خازن ، ترانس و .. استفاده می شوند. این نوع از فیوزها  انواع مختلفی دارند. درحال حاضر فروشگاه آماج ایران دو نوع مختلف از این دست را به شرح زیر تامین میکند. در این بخش سعی خواهد شد به معرفی کلی فیوزها ، کاربرد آنها و برخی از سوالات  رایج پاسخ داده شود

نحوه عملکرد کلی فیوز

 به طور کلی ساختمان فیوز ها به نحوی طراحی شده اند که سیستم را در برابر اضافه جریان های از پیش تعیین شده  حفاظت می کند.  در حقیقت درون تمام فیوزها المان های حساس به  حرارت  وجود دارد. هرگاه میزان جریان عبوری فیوز از  مقدار ظرفیت فیوز بالاتر برود ، حرارت تولید شده ناشی از عبور جریان منجر به قطع المان حرارتی شده و درنتیجه فیوز قطع می گردد

 

کاربرد انواع فیوز فوق

  1. فیوز فشار قوی انفجاری (Expolsion Fuse):  این نوع از فیوزهای فشار متوسط مناسب استفاده در فضای باز می باشند. همچنین به طور عمده به منظور حفاظت خازن و بانک خازن استفاده می شوند. این نوع از فیوزها برای محافظت در بانک های خازنی استراکچری کاربرد دارند
  2. فیوز HRC: این نوع از فیوزها، از دسته فیوزهای حفاظتی داخل تابلو به حساب می آیند. این نوع از فیوزها جنرال بوده و دارای کاربرد های بسیار متنوع و متفاوتی هستند.از جمله آن می توان به استفاده در مدارات حفاظتی، موتور ها، ترانسفورماتورها، بانک خازنی و.. اشاده نمود. بدیهی است که به منظور استفاده در هر یک از موارد مورد نیاز باید توصیه های مندرج در جدوال فنی این محصولات را مد نظر قرار داد.

نحوه انتخاب فیوز انفجاری

همانطور که در بخش فوق توضیح داده شد، این نوع از فیوزها برای بانک های خازنی استراکچری کاربرد ی هستند. نکته ای که باید در نظر داشت این است که در بانک های خازنی استراکچری حفاظت خازنی به صورت انفرادی صورت میگیرد. به بیانی واضح تر هر خازن به صورت فردی نیاز به یک فیوز انفجاری خواهد داشت . بنابراین مقدار جریان و ولتاژ فیوز ، باید متناسب با ظرفیت  و سطح ولتاژ خازنی  که به طور سری به آن متصل شده است باشد.  نهایتاً  بر طبق استاندارد جریان فیوز  باید نزدیک ترین رنج فیوز  با  جریانی معادل 1.67 برابر جریان نامی خازن باشد.

نحوه انتخاب فیوز HRC

در بخش های قبلی توضیح دادیم که این مدل از فیوزها به عنوان فیوز با کاربردهای متفاوت شناخته می شوند.برای انتخاب فیوز HRC باید حتما به مولفه ها و نمودارهای موجود در دیتاشیت های هر محصول دقت کرد و ظرایب عددی لازم را اعمال نمود. در این بخش ما با نحوه محاسبه یکی از انواع آن آشنا میشویم.

 فیوز فشار متوسط سلول خازنی: در اینگونه موارد مقدار جریان فیوز با مقدار ظرفیت کل بانک و سطح ولتاژ آن انتخاب میشوند.پس برای محاسبه ظرفیت فیوز  ابتدا جریان ظرفیت کل بانک را محاسبه می کنیم .سپس نزدیک ترین رنج فیوزی را که برابر 2 تا3 برابر جریان محاسبه شده است را انتخاب میکنیم .

 
 

خدمات مشاوره آماج

مجموعه آماج یک مجموعه کاملاً مهندسی است. این بدان معنی است که این مجموعه قادر به خدمت رسانی در کلیه مراحل ، انتخاب ،خرید ، محاسبه و اجرا …  میباشد. لذا در هر زمان برای آگاهی از خدمات کیفیت توان و یا دیگر مشاوره های فنی میتوانید با ما در تب واتساب در ارتباط باشید. همچنین در صورت تمایل به اطلاع از دیگر پل های ارتباطی ما دارید می توانید به بخش تماس با آماج مراجعه فرمایید.